دات نت نیوک
Menu

Text/HTML

در جامعه امروزی که زندگی بشر بشدت تحت تاثیر تکنولوژی‌های نوین در حوزه‌های مختلف است کانون شهر هوشمند بعنوان بازویی قوی برای سازمان فرهنگی شهرداری تهران با استقرار در فرهنگسرای فناوری اطلاعات تشکیل شده است. این کانون متشکل از افراد توانمند و متخصص در حوزه‌های فنی‌و‌مهندسی، حقوق، هنر، رسانه و مدیریت است با اهداف فرهنگسازی، ترویج و آموزش و کارآفرینی  بدنبال کاهش شکاف فرهنگی موجود در جامعه ناشی از عدم شناخت صحیح از تجهیزات و محصولات فناورانه حوزه ICT که بشدت تاثیر مستقیم روی سبک زندگی و فرهنگ خانواده‌ها دارد، است.لازمه حرکت به سمت شهر‌های هوشمند برای زندگی بهتری و رسیدن به توسعه پایدار، داشتن شهروندان هوشمند است که توانایی استفاده بهینه از فناوری‌ها را داشته باشند.

کانون شهر هوشمند فرهنگسرای فناوری اطلاعات برای نیل به این اهداف کارگروه‌هایی را درنظر گرفته است تا با کمک خود شهروندان و علاقمندان در این زمینه‌ها به اشاعه صحیح و داوطلبانه فناوری‌های ICT پرداخته شود. این کارگروه‌ها عبارتند از:

کارگروه فرهنگسازی و آموزش شهروندی: فعالیت این کارگروه به آموزش عمومی شهروندان در حوزه‌های مختلف شهر هوشمند و افرایش سطح سواد رسانه‌ای تاکید دارد.

کارگروه رسانه: این کارگروه مسئولیت تامین محتوای فضای مجازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی رویدادهای کانون شهرهوشمند، اجرا و مستندسازی رویدادها را برعهده دارد.

کارگروه ایده و تحقیقات : این کارگروه بر تقویت روحیه ایده‌پردازی اعضا کانون، پخته‌تر شدن ایده‌ها و انجام تحقیقات مرتبط با شهر هوشمند در حوزه‌های مختلف متمرکز است.

کارگروه شهروند خلاق: استعدادیابی و توانمندسازی شهروندان دارای ایده یا علاقمندان به کارآفرینی، رسالت این کارگروه درنظر گرفته شده تا شهروند خلاق جسارت لازم برای حضور در میدان‌های رقابت را بیابد.

کارگروه حقوقی: آشنایی با چالش های حقوقی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، ترویج و آموزش های حقوقی نوین، ارایه خدمات حقوقی (مشاوره و ‌وکالت) ماموریت این کارگروه است.

کارگروه هنر و شهر هوشمند: برقراری پل ارتباطی بین لطافت و زیبایی هنرهای تجمسی، نمایشی، کاربردی و موسیقی و.... با سختی تکنولوژی‌های روز بعنوان رسالت این کارگروه مدنظر است.

کارگروه مشارکت شهروندی: برگزاری نشست‌ها و مباحثه با گروه‌ها، انجمن‌ها و سایر تشکل‌های مردمی می‌تواند زمینه‌ساز راهکارهای تجاری‌سازی و ارتقا محصولات موجود باشد یا راهکاری جدید ایجاد شود.

کارگروه فنی و تخصصی شهر هوشمند (مدیریت پروژه): اجرای پروژه‌های عملی در حوزه ICT در سطح مختلف دانشجویی، سازمانی، منطقه‌ای و کشوری توسط این کارگروه انجام می‌شود.

کانون شهر هوشمند از تمامی شهروندان علاقمند علم و فرهنگ دعوت می‌کند تا با عضویت در کانون شهر هوشمند سهم بیشتری در ارتقا زندگی اجتماعی و فردی خود ایفا نمایند. عضویت در کانون شهر هوشمند به دو حالت عام و خاص است.

عضویت عام: شهروند براساس علاقمندی و نیاز خود اعلام حضور در برنامه های کانون را می‌نماید. همچنین بعنوان "سفیر شهرهوشمند" نیز می‌تواند همکاری کرده و با توجه به امتیاز کسب شده از مزایای دیگر کانون نیز استفاده نماید.

عضویت خاص: شهروندی که عضویت عام داشته باشد و تمایل به گرفتن خدمات ویژه از کانون شهر هوشمند باشد در زمره این نوع عضویت قرار می‌گیرد. عضویت خاص در قالب عضویت دانش آموزی، دانشجویی، حقوقی است.

*سفیر شهرهوشمند: عضوی است که در اطلاع‌رسانی رویدادها، فراخوان‌ها، دوره‌های آموزشی و توسعه شبکه اعضا کانون شهرهوشمند مشارکت می‌نماید، برحسب امتیاز کسب شده از فعالیت خود از امتیازات ویژه بهره‌مند می‌شود.  

مزایای پیوستن افراد حقیقی و حقوقی به کانون شهر هوشمند عبارتند از:

  • امکان مشارکت در فعالیت‌های تحقیقاتی کانون
  • امکان مشارکت در پروژه های عملیاتی کانون
  • امکان بهره مندی از تخفیف بین 10تا50 درصد رویدادهای آموزشی و ترویجی کانون برای سفیران شهر هوشمند به نسبت امتیاز کسب شده
  • امکان همکاری با کانون بعنوان کارآموز
  • دادن گواهی عضویت با صلاحدید هیئت مدیره با توجه به میزان فعالیت بنا به درخواست عضو
  • امکان حضور در رویدادهای استارتاپی مورد تایید هیئت مدیره
  • امکان حضور در نمایشگاه‌هایی که کانون شهر هوشمند حضور داشته باشد.
  • همکاری بعنوان اسپانسر در رویدادهای کانون شهرهوشمند
  • امکان حضور در برنامه‌های تفریحی و بازدیدهای کانون شهر هوشمند
  • امکان درج محتوای مورد تایید بنام عضو در فضای مجازی کانون
  • امکان بهره مندی از مشاوره‌های عمومی و تخصصی مرتبط با کارگروه‌های شهر هوشمند
  • امکان حضور در مجمع عمومی اعضا کانون

پل‌های ارتباطی با کانون شهر هوشمند:

کانال تلگرام @kanoon_TSC

اینستاگرام @kanoon_TSC

وب سایت it.farhangsara.ir

مجموعه مسابقه‌های «هوشوند»

مسابقه هوشـوند ویژه تابستان؛ رقابتی است به همت «کانون شهروند و شهر هوشمند» براساس محتوای آموزشی منتشر شده در طول هفته در صفحات اینستاگرام فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات و «کانون شهروند و شهر هوشمند» برگزار می‌شود.

  • تنها دهمین مسابقه هوشـوند بعنوان ورودی دوره تابستان من و همراهم بصورت تک مسابقه برگزار و امتیاز آن در سبد امتیاز شرکت‌کنندگان لحاظ می‌شود. از مسابقه‌ یازدهم به بعد مطابق قوانین زیر عمل خواهد شد.

از یازدهمین مسابقه هوشـوند به بعد هر هفته چهارشنبه شب‌ها حدود ساعت 20 یک مسابقه براساس قوانین زیر در صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرا، «کانون شهروند و شهر هوشمند» و نیز وب سایت فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود:

  • با فالو کردن صفحه اینستاگرام «کانون شهروند و شهر هوشمند»، 10 امتیاز به سبد امتیاز شرکت‌کننده اضافه می‌شود.
  • به ازای هر تگ یا منشن پست‌های آموزشی یا پست مسابقه 10 امتیاز به سبد امتیاز شرکت‌کننده اضافه می‌شود.
  • به ازای هر دو مسابقه متوالی که شرکت‌کننده در مسابقه شرکت می‌کند، 5 امتیاز کسب می‌کند.
  • هر 100 امتیاز معادل یک سکه برای شرکت کننده لحاظ می‌شود.
  • در صورت برنده شدن شرکت کننده در سه مسابقه متوالی «هوشـوند» و کسب حداقل 300 امتیاز ، امکان راه‌یابی به مرحله بعد یعنی آموزش‌های رقابتی «من و همراهم» فراهم می‌شود.
  • برنده هر مسابقه هوشـوند حق انتخاب دارد که امتیاز خود را برای مسابقه‌های بعدی و راه‌یابی به آموزش‌های رقابتی «من و همراهم» حفظ کند یا از سبد جوایز جایزه‌ای را انتخاب و امتیاز‌های خود را صفر کند. در اینصورت امکان شرکت مجدد در مسابقه‌های هوشـوند را خواهد داشت و سبد امتیاز وی از صفر محاسبه می‌شود.
  • در صورتیکه راه‌یافتگان به آموزش‌های رقابتی «من و همراهم» در مسابقه‌های «هوشـوند» شرکت کنند، امتیاز کسب شده توسط آنها بصورت نصف محاسبه و به سبد امتیازشان اضافه می‌شود.

موارد لازم الاجرا از سوی شرکت کننده:

  1. فالو کردن صفحه اینستاگرام کانون شهروند و شهر هوشمند
  2. تگ یا منشن کردن محتواهای آموزشی و پست‌های مسابقه بعنوان سفیر شهر هوشمند با هدف ترویج آموزش‌ها
  3. شرکت در مسابقه‌های هفتگی و کسب امتیاز با هدف ارزیابی آموخته‌ها از محتواهای آموزشی
  4. اگر برنده سه مسابقه متوالی با حداقل امتیاز 300 معادل سه سکه است امکان راه‌یابی به مرحله بعدی یعنی آموزش‌های رقابتی من و همراهم را  دارد. در غیر اینصورت طبق قوانین جایزه خود را تعیین و سبد امتیاز وی صفر خواهد شد.

مسابقه هوشـوند ویژه بهار؛ لازم به ذکر است که 9 مسابقه «هوشـوند» در فصل بهار برای سنجش میزان اطلاعات شهروندان در خصوص کارکردهای تلفن همراه هوشمند، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، استفاده ایمن از آنها و آشنایی با خدمات الکترونیک برگزار شد.  


همانطور که در تصویر نشان داده شده است، میزان سواد دیجیتال شهروندان با توجه به نیاز آنها به استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار کم است و این امر نیازمند مشارکت و همکاری هرچه بیشتر خود شهروندان بعنوان سفیر شهر هوشمند و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ترویج و توسعه این آموزش‌هاست.

 

 

 

 

 

 

 

 

در جدول زیر لینک پست‌های 9 مسابقه هوشوند به همراه اعلام اسامی برندگان آن قابل دسترسی است.

لینک هر مسابقه

لینک اعلام برندگان هر مسابقه

اولین مسابقه هوشوند 18/1/99

اسامی برندگان مسابقه اول

دومین مسابقه هوشوند 28/1/99

اسامی برندگان مسابقه دوم

سومین مسابقه هوشوند 6/2/99

اسامی برندگان مسابقه سوم

چهارمین مسابقه هوشوند 15/2/99

اسامی برنگان مسابقه چهارم

پنجمین مسابقه هوشوند 24/2/99

اسامی برندگان مسابقه پنجم

ششمین مسابقه هوشوند 3/3/99

اسامی برندگان مسابقه ششم

هفتمین مسابقه هوشوند 12/3/99

اسامی برندگان مسابقه هفتم

هشتمین مسابقه هوشوند 21/3/99

اسامی برندگان مسابقه هشتم

نهمین مسابقه هوشوند 31/3/99

اسامی برندگان مسابقه نهم


برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کانون شهروند و شهر هوشمند، با شماره 09192403568 روابط عمومی کانون در ارتباط باشید.

نمایشگاه بین المللی 2019  CES در روز سه شنبه ۸ ژانویه افتتاح و روز جمعه ۱۱ ژانویه پایان یافت. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۷ و توسط انجمن فناوری مصرفی (CTA) که یک سازمان تجاری و نماینده بیش از ۲۰۰۰ شرکت فناورانه در آمریکاست؛ برپا شده است.

با وجود اینکه این نمایشگاه توجه بسیاری از رسانه جهانی را به خود جلب می کند، اما رویدادی نیست که عموم مردم بتوانند حضور پیدا کنند و از آخرین فناوری‌ها بازدید کنند. برخلاف نمایشگاه IFA برلین که هرساله در ماه آگوست برگزار می شود،CES تنها برای تجارت الکترونیک همچنین برای روزنامه نگاران، بلاگرها و علاقه مندان برپا می شود.

وسعت نمایشگاه CES چقدر است؟ این نمایشگاه در مساحتی ۲.۷۵ میلیون فوت مربع در قالب ۱۱ محل رسیدگی،۲۴ نوع محصول  از غرفه های شرکت های بزرگ فعال فناورانه تشکیل شده است و این در حالی است که دیگر غرفه ها کوچکتر هستند و تنها یک میز از این ۲۵ بازار را اشغال می کنند.

در واقع می‌توان گفت که نمایشگاه CES محلی برای گردهمایی تمام کسانی است که در حال رشد و شکوفایی در زمینه تجارت فناوری های مصرفی هستند؛ وطی مدت 50 سال برگزاری این رویداد به عنوان محلی برای آزمایش و اثبات نوآوری‌ها و فناوری‌های پیشرفته است و به نوعی گردهمایی برای معرفی نوآوری های نسل بعدی به بازار محسوب می‌شود.
در بدترین شرایط، نمایشگاه در حدود ۱۸۰ هزار نفر از ۱۵۵ کشور جذب کرده و همچنین ۶۵۰۰ رسانه که از ۴۵۰۰ شرکت بازدید کردند. جلب اینجاست که بزرگترین شرکت های فناوری در جهان در این نمایشگاه گردهم می آیند اما شرکتی مثل اپل حضور ندارد.

از جمله کشورهای شرکت کننده از سراسر جهان میتوان به این موارد اشاره کرد؛ روسیه،ژاپن، آلمان، اسپانیا، تایوان و … محصولاتی را در دسته بندی های مختلف ارائه دادند:

نام کشور

نام شرکت

دسته بندی محصولات

روسیه

محصولات شرکت Antilatency

1-آموزشی
2-گیمینگ
3-رباتیک
3-سنسورها و زیست سنجش
واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

محصولات شرکت Fibrum LLC

1_نرم افزار و اپلیکیشن
2_واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

محصولات شرکت REMO Electronics

1_ویدئو
2_ دستگاه های بیسیم

ژاپن

محصولات شرکت Aisin Seiki Co. Ltd

1_فناوری وسایل نقلیه

محصولات شرکت Toyota Boshoku

1_شهرهوشمند/قابلیت ارتجاع
2_فناوری وسایل نقلیه

آلمان

محصولات شرکت  paragon GmbH&Co. KGaA

1_هوش مصنوعی
2_شنیداری/high_end/عملکرد بالا
3_بهداشت دیجیتال
4_سنسورها و زیست سنجش
5_فناوری وسایل نقلیه

محصولات شرکت SMP GmbH

1_هوش مصنوعی
2_شیوه ی زندگی (خانواده، زیبایی، حیوانات خانگی)
3_خانه هوشمند
4_نرم افزار و اپلیکیشن
5_پوشیدنی ها

محصولات شرکت Voltabox AG

1_فناوری وسایل نقلیه
2_پوشیدنی ها

محصولات شرکت ZF Friendrichshafen AG

1_فناوری وسایل نقلیه

اسپانیا

محصولات شرکت Broomx Technologies SL

1_تبلیغات، بازاریابی، سرگرمی و محتوا
2_خانه هوشمند
3_گردشگری
4_ویدئو
5_واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

محصولات شرکت DEKRA

1_امنیت سایبری و حریم خصوصی
2_شهرهوشمند/قابلیت ارتجاع
3_فناوری وسایل نقلیه
4_خدمات بیسیم

محصولات شرکت DEMAC

1_بهداشت دیجیتال
2_پوشیدنی ها

محصولات شرکت eCapture3D

1_پرینت سه بعدی
2_خدمات ابری
3_بهداشت دیجیتال
4_هواپیماهای کنترل از راه دور
5_واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تایوان

محصولات شرکت Mindtronic AI

1_هوش مصنوعی
2_رباتیک
3_سنسورها و زیست سنجش
4_فناوری وسایل نقلیه
5_واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

 

 

از جمله محصولاتی که در این نمایشگاه با عنوان بهترین های نوآوری یاد شد می توان به : بلوتوث AQUIO ( بطری بلندگوی ضدآب)، BTFreq با الکسا، جعبه رمزگذاری HarryPatterKano، و … اشاره کرد.

در ادامه دو مورد از محصولات ارائه شده در نمایشگاه را به طور اجمالی معرفی خواهیم کرد.

۱_ تلویزیون Rollable ال جی تغییر دهنده ی اصلی بازی:

تلویزیون SIGNATURE OLED TV R  برخلاف اکثر تلویزیون ها به گونه ای طراحی شده است تا به همان اندازه ای پنهان شود که برای نمایش مورد دید قرار میگیرد.تلویزیون مجهز به یک پایه است و با فشار یک دکمه می تواند به عقب برود تا زمانی که از دید پنهان شود. حتی زمانی که تلویزیون پنهان است، به طور کامل خاموش نمی‌شود و میتوان برای پخش موسیقی از آن استفاده کرد. اکثر مارک هایی که بر روی این نوع تلویزیون کار میکنند احتمالا در دو حالت بالارونده یا پایین رونده محصول را ارائه می دادند اما این ال جی است و به شایستگی سبک ال جی،شرکت یک حالت دیگر به نام “Line mode” را نیز به آن اضافه کرده است. این حالت سوم بین دو حالت قبلی قرار میگیرد و زمانی که شخص از این حالت استفاده می کند 75 درصد از تلویزیون پنهان می شود و شخص میتواند برای کنترل پخش موسیقی، نمایش تصاویر و یا تنظیم محیط داخل اتاق از آن بهره ببرد.

۲_    Google Assistant 2019 ارتقاء: حالت مترجم و اتصال

گوگل بر نمایشگاه ces 2019 غلبه کرد و از نمایش برای پرده برداری از لیست بلند ارتقاء های Google Assistant استفاده کرد  که به نظر می رسد در بسیاری از محصولات جدید ساخته شده خود در کنار رقیب اصلیش Alexa استفاده کرده است.
دو ویژگی جدید و مهمی که گوگل ارائه داده است:

  • حالت Interpreter که به افراد اجازه گفت و گوی دوطرفه با پشتیبانی از 27 زبان دنیا از طریق صفحه نمایش هوشمند گوگل را می دهد.
  • و برنامه ی Google Assistant Connect که ارتشی جدید از ابزارهایی را ارائه میتر دهد که مانند یک محصول دستیار به طور کامل تکامل یافته هستند.

مترجمین: مجتبی وارسته و مریم رضایی زاده


آموزش‌های رقابتی «من و همراهم»

من و همراهم مجموعه آموزش هایی است که به همت کانون شهروند و شهر هوشمند فرهنگ‌سرای تخصصی فناوری اطلاعات برای افزایش آگاهی و مهارت شهروندان در موارد زیر درنظر گرفته شده است. این موارد عبارتند از:

  1. آشنایی با کارکردهای تلفن همراه هوشمند و سایر وسایل همراه دیجیتال
  2. استفاده صحیح و ایمن از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی
  3. استفاده ایمن‌تر از خدمات اینترنت و حفظ امنیت اطلاعات
  4. شناخت بهتر نسبت به خدمات الکترونیکی سازمان‌ها و نهادهای کشوری
  5. آشنایی با جرایم فضای مجازی و مسائل حقوقی آن

 

این مجموعه آموزشی برای تمام سنین و در سطوح مختلف بصورت آموزش- رقابت برنامه‌ریزی شده است. همچنین بدلیل امکان استفاده حداکثری شهروندان از این آموزش‌های رقابتی در فضای مجازی بصورت وبینار برگزار می شود.

این آموزش‌ها در سطح یک (مقدماتی) در ده ایستگاه (جلسه) در نظر گرفته شده است که سه ایستگاه اول عمومی  و برای کسب امتیاز و آموزش بحث‌های پایه‌ای است و از ایستگاه چهارم به بعد به روش آموزش-مسابقه حذفی خواهد بود. یعنی گروه بازنده از دور رقابت‌ها خارج می‌شود.

وظایف شرکت‌کننده:

  • چنانچه داوطلب آزاد متقاضی شرکت در این آموزش‌‌های رقابتی است باید مبلغ ورودی را به شماره حساب فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات واریز کرده و با ارایه رسید معتبر به روابط عمومی «کانون شهروند و شهر هوشمند» اقدام به ثبت نام نماید.
  • راه‌یافته مسابقه‌های هوشوند یا داوطلب آزاد بعنوان سرگروه موظف به تشکیل و معرفی یک گروه 3 الی 5 نفره از دوستان و اعضای خانواده قبل از اولین مرحله «من و همراهم» است.
  • سرگروه مسئول نظارت بر حضور اعضا گروه و استفاده آنها از مطالب آموزشی است.
  • سرگروه لازم است نماینده گروه خود را برای پاسخ به سوالات مطرح شده در پایان هر ایستگاه معرفی کند.
  • هر گروه در هر ایستگاه می‌تواند حداکثر سه سوال برای سایر گروه‌ها طرح نماید.
  • در صورت کسب حدنصاب امتیاز لازم برای راه‌یابی به مرحله دوم «من و همراهم» گروه حق انتخاب دارد؛ در صورت تمایل به رفتن به ایستگاه بعدی می‌تواند گروه جدید معرفی کند یا با همان نفرات قبل ادامه دهد.
  • در صورت برنده شدن گروه و عدم تمایل برای رفتن به ایستگاه بعدی؛ می‌توانند با تعیین جایزه از سبد جوایز موجود از دور رقابت‌ها خارج شده و سبد امتیاز خود را صفر کنند.
  • در ایستگاه پایانی ضمن معرفی گروه برنده و اعطای جایزه ویژه سرگروه‌های راه‌یافته به ایستگاه آخر بصورت مجزا در یک رقابت تک نفره شرکت کرده و برنده آن موفق به اخذ نشان "شهروند هوشمند" می‌شود.

قوانین محاسبه امتیازها

جدول امتیاز‌دهی مرحله اول (سه ایستگاه اول) من و همراهم

عضویت داوطلبانه

100 امتیاز برای سرگروه

به ازای حضور هریک از اعضا معرفی شده گروه در هر ایستگاه

10 امتیاز به ازای هر نفر برای گروه

پاسخ صحیح نماینده گروه به سوالات مطرح شده

10 امتیاز به سرگروه

پاسخ صحیح به سوالات مطرح شده

10 امتیاز برای هر پاسخ صحیح برای گروه

طراحی سوال برای سایر گروه‌ها

10 امتیاز برای هر سوال طراحی شده

 

1- گروه برنده مرحله اول: پس از پایان ایستگاه سوم سبد امتیازهای گروه بررسی می‌شود؛ اگر مجموع امتیازهای کسب شده هر گروه از نصف بالاترین امتیاز کمتر باشد آنها بازنده و مابقی گروه‌ها برنده محسوب می‌شوند و به ایستگاه چهارم راه می‌یابند.

2- فورجه مرحله دوم:در پایان ایستگاه سوم الی ششم سرگروه‌هایی که امتیاز لازم برای راه‌یابی به ایستگاه بعد را پیدا نکردند این فورجه را خواهند داشت که در صورت تمایل گروه جدیدی معرفی کرده و شانس خود را یکبار دیگر در ایستگاه‌های چهارم- پنجم و ششم امتحان کنند و در صورت عدم تمایل حذف شده و مجددا با شرکت در مسابقه‌های هوشوند هفتگی شانس خود را آزمون کنند.

3- از ایستگاه چهارم به بعد امتیاز حضور اعضا گروه و پاسخ صحیح به سوالات دو برابر محاسبه می‌شود.

4- گروه برنده مرحله سوم به بعد: از ایستگاه هفتم به بعد هر گروهی که امتیاز آن از نصف بالاترین امتیاز بیشتر باشد به ایستگاه بعدی راه می‌یابد و سایر گروه‌ها حذف می‌شوند.

  • د رحال حاضر مبلغ ورودی برای داوطلبان آزاد 25000 تومان در نظر گرفته شده است که به حساب فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات واریز می‌شود.
  • متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره 09192403568 به روابط عمومی «کانون شهروند و شهر هوشمند» در واتساپ پیام دهند یا تماس برقرار نمایند.